Enkele post bekijken
  #3  
Oud 6th February 2010, 18:51
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 70
Agressors vechtpartij Mortsel niet aangehouden

Agressors vechtpartij Mortsel niet aangehouden

zaterdag 06 februari 2010Auteur: sdb
BRUSSEL - De zes personen die vrijdag betrokken waren bij een vechtpartij aan een lagere school in Mortsel, worden niet aangehouden. Dat deelde het Antwerpse parket zaterdag mee.

Vrijdag, kort na het incident waarbij een 54-jarige leerkracht enkele rake klappen kreeg, pakte de politie van Mortsel zes verdachten op: twee minderjarigen en vier meerderjarigen. De minderjarigen werden zaterdag voorgeleid bij het jeugdparket. Maandag volgt er een tweede zitting en wordt beslist of ze zich moeten verantwoorden voor de jeugdrechter. Een van hen heeft sowieso klappen uitgedeeld.

Ook de meerderjarigen worden niet aangehouden, maar ze krijgen de rekening wel gepresenteerd wanneer ze binnenkort voor de rechtbank moeten verschijnen. Het parket oordeelde dat er geen vluchtgevaar is en de feiten geen recidief gedrag waren. De betrokkenen waren niet bekend bij het parket. De moeder van het berispte kind wordt gezien als de aanstoker van de ruzie, waarop ze zich samen met twee mannen schuldig maakte aan het slaan van de leerkrachten.

De school neemt geen enkel risico en vroeg de Mortselse politie om vanaf maandag te patrouilleren aan de schoolpoort.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20100206_009

----

Eigen mening:

Ik vind het persoonlijk een beetje verbazend dat er geen echte straf aan verbonden is. Het hoeft van mij geen gevangenisstraf te zijn, maar een boete voor slagen en verwondingen zou wel mogen en hier vind ik nergens iets van terug. Voor mij heeft het trouwens weinig relevantie of de familie (en vrienden) van het schoolkind al dan niet bekend staan bij de politie of niet, een persoon die een andere persoon aanvalt moet daarvan de gevolgen dragen en dat staat voor mij los van een eventuele bekendheid. Als toekomstig leerkracht verontrust het mij dat er nogal licht wordt overgegaan. Ouders lijken niet meer te beseffen dat leerkrachten (of toch op zijn minst degene dat ik ken) het beste voorhebben met hun kinderen en ze vergeten daarbij blijkbaar ook dat kinderen nogal eens kunnen overdrijven om zo hun gelijk te krijgen, zeker op die jonge leeftijd. Het woord van het kind wordt gemakkelijker geloofd door de ouders dan het woord van de leerkracht. Ik hoop alvast dat dit nog een staartje krijgt.
Met citaat antwoorden