5th February 2010, 16:15
|
Registered User
|
|
|
|
Geen straf na seks met 15-jarige
De wet verbied het om seks te hebben met iemand die jonger is dan 16 jaar. Dit is een overtreding en zou in principe afgestraft moeten worden. Maar in het artikel staat ook dat 15 jaar de leeftijd is waarop jongeren voor het eerst seksueel contact hebben. Het is natuurlijk onmogelijk om alle jongeren te straffen. Wanneer er een groot leeftijdsverschil is, is het moreel al bijna onaanvaardbaar om met minderjarigen seks te hebben. Al vind ik persoonlijk dat er op liefde geen leeftijd mag staan. Ik geloof erin dat koppels gelukkig kunnen zijn met elkaar ondanks een groot leeftijdsverschil. Maar ik vind dat ze wel moeten beseffen dat liefde niet alleen draait rond seks en dat inhouden eventuele problemen zouden kunnen verdringen. Als de wet zegt dat het niet mag, dan doe je dat ook niet. Wanneer er onderlinge toestemming is, is dit natuurlijk moeilijk om te veroordelen. Als er later ruzie komt zal de minderjarige de situatie wel kunnen misbruiken en de ander kunnen laten veroordelen als pedofiel of verkrachter. Seks verbieden tussen geliefden is natuurlijk niet evident, maar de leetijdsgrens moet wel worden gerespecteerd.
|