4th February 2010, 20:44
|
Registered User
|
|
|
|
Gevaarlijk
Pechstrook of rijstrook?
Persoonlijk vind ik het niet zo'n goed idee, zelfs niet tijdens de spitsuren, om de pechstrook te gebruiken als 4e rijstrook. Wat als er een zwaar ongeval gebeurt, waardoor de hulpdiensten niet tot op de plaats van het ongeval kunnen geraken? Ik hoef niet uit te leggen wat de mogelijke gevolge kunnen zijn.
Je kan wel de autosnelweg uitbreiden, vind ik. Een pechstrook moet er echter wel blijven. Het noemt ‘niet voor niets’ een pechstrook.
E313
Dagelijks reed ik vroeger in de vakanties over de E313. De naam als ‘de gevaarlijkste autosnelweg in Vlaanderen’ is niet onterecht. Het verbaasd me dat mijn schokdempers het nog niet begeven hebben en dat er niet meer doden zijn gevallen op deze autosnelweg. De problemen die zich voordoen op de E313 dienen zo snel mogelijk opgelost te worden. Vandaag heb ik gezien dat dit niet enkel mijn mening is. De minister van Openbare Werken vindt eveneens dat de werken die aan de gang zijn om de gaten in het wegdek op te vullen met een hoger tempo uitgevoerd moeten worden. Daarbij haalt de minister me de woorden uit de mond.
|