Enkele post bekijken
Oud 3rd February 2010, 18:01
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User

In zulke gevallen is het vaak moeilijk te achterhalen of het aan de opvoeding van de hond ligt of niet.
Ik ga er volledig mee akkoord dat honden opgevoed moeten worden. Honden zijn en blijven dieren, en hebben dus een soort van agressie in zich, dat is ook waar. Maar toch kan je deze agressie heel erg inperken door je hond een juist opvoeding te geven. Een hond heeft aandacht nodig, en leert niet hoe hij zich moet gedragen van uit zichzelf.
Er is toch ook wel een verschil tussen een rottweiler en een maltezer. Als een maltezer je bijt, zal dit minder erg zijn dan de beet van een rottweiler. Ik geef Chelsy gelijk dat rottweilers ook lieve beestjes kunnen zijn, maar de gevolgen zijn bij rottweilers, dobermanns en andere dergelijke honden vaak veel groter.
Ik ben zelf ook niet echt een voorstander van een grote hond in huis als je kleine kindjes hebt. Ook kleine honden zijn al moeilijk indien je kleine kindjes hebt. Elke hond voelt zich meestal tekort gedaan als zijn baasje(s) meer aandacht besteden aan hun kind dan aan de hond.
Kleine kinderen zijn ook heel onvoorspelbaar. Zij zien dieren als knuffels, en hebben de neiging om aan hun staart te trekken, op hun rug te gaan zitten, ... Honden kunnen daar agressief op reageren, zo ben je vaak zelf ook als je pijn gedaan wordt.
Met citaat antwoorden