30th January 2010, 20:29
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit mij aan bij wat hierboven wordt verteld maar ik denk dat er wel rekening moet worden gehouden met de mogelijke gevolgen van deze contacten. Als leerkracht is het essentieel om in te spelen op leef- en belevingswereld van de jongeren maar dit kan ook op andere manieren. Ik vind een bepaalde afstand tussen leerling en leerkracht essentieel vooraleer je kan spreken over een gepaste relatie die ruimte laat voor fundamenteel leren.
Het is wel schrijnend dat Liesbeth Roosen nooit aangesproken is door het schoolbestuur over dit discussiepunt. Hieruit blijkt nogmaals hoe belangrijk een goede communicatie tussen leerkrachten en het schoolbestuur is. Had Liesbeth Roosen geweten dat het schoolbestuur tegen de contacten van Liesbeth met haar leerlingen op Netlog was dan had ze waarschijnlijk dit profiel al veel langer verwijderd. Het is dus niet alleen de taak van leerlingen om duidelijke grenzen te stellen met haar leerlingen maar ook het schoolbestuur moet afspraken maken met de leerkrachten om dergelijke conflicten te vermijden.
|