30th January 2010, 17:28
|
|
Administrator
|
|
|
|
Lezersbrief
Bespuwd
Hoelang nog moeten de Brusselse ouders bang zijn dat ze, een half uur nadat hun kinderen naar school zijn vertrokken, telefoon krijgen dat hun kind nog maar eens aangevallen is door jonge allochtonen? Op donderdag 28 januari is mijn zoon voor de derde keer in twee jaar tijd op weg naar school overvallen in het Elisabethpark. Mijn zoon werd bespuwd, in de buik en het kruis gestampt en onthaald op verbale agressie in de stijl van 'Je vriendin is een hoer', 'Ga je vriendin neuken', 'Vuile Vlaming'. Terwijl mijn zoon de politie belde, vertelden de vijf allochtone delinquenten fier dat ze 14 jaar oud waren en dat de politie hen niets kon doen. Tegelijkertijd kreeg mijn zoon via zijn gsm van die politie te horen dat ze machteloos staan en dat het een politiek probleem is.
Moeten er dan echt doden vallen eer deze problematiek door de politici aangepakt wordt? Ik denk dat de tijd van politiek correct zijn voorbij is en dat deze ontaarde situatie open en bloot moet worden besproken en vooral opgelost, zonder dat je daardoor voor racist uitgemaakt wordt. Wanneer gaat de moslimgemeenschap op een actieve manier deze rotte appels eruit halen in plaats van te schermen met het cliché 'dat dit gedrag niets met de islam te maken heeft'?
DS, 30-01-2010 (naam bekend bij DS-redactie)