Enkele post bekijken
Oud 30th January 2010, 15:50
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User

Ik bevond mezelf op het 'lichtjes aangeschoten'-stadium en dat vond ik meer dan genoeg. Wij verkozen om onze avond, onder twintigers, door te brengen in een jeugdhuis (welk jeugdhuis, dat doet er niet toe). We zijn eerst iets gaan eten om daarna met de bus (leve het openbaar vervoer!) naar onze bestemming vervoerd te worden. Groot was de schok toen we zagen dat wij veruit de oudste waren, terwijl de oudste in ons groepje 21 is. Jongeren, een kop kleiner dan wij, hingen op de podia, er lag braaksel in de toiletten en er werd duchtig met vuisten en bier gewerkt. Dan vraag ik mij af: wat heb je nu aan zo'n avond, als je 's anderendaags niet meer weet?
Ik voelde me soms beschaamd in hun plaats, wij als toekomstige leerkracht, worden geacht de leerlingen goed mee op te voeden en ze de nodige morele waarden bij te brengen, maar bij de taferelen die ik gezien heb, was dat lichtelijk te laat.
Ik wil zeker niet veralgemenen, waarschijnlijk was het ook omdat het oudejaarsavond was, maar toch, het heeft me geschokt.
Met citaat antwoorden