Enkele post bekijken
Oud 27th January 2010, 12:06
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User

Ik had er echt geen idee van dat er zoveel agressie voorkomt in de Belgische gevangenissen. Maar aan wat is die agressie dan te wijten… Misschien inderdaad door de kleine cellen wat leidt tot frustratie maar als je een misdaad begaat die ernstig is weet je toch wat je te wachten staat. Je kunt moeilijk verwachten dat je dan in een soort van luxe hotel terecht komt.

Ook ik heb naar Leuven hulp gekeken en hierdoor zijn mijn ogen toch verder open gegaan. Zoals het artikel en het programma aangeven zijn de gevangene gewoon om veel te krijgen. Ik vond dat deze mensen redelijk wat luxe hadden wat voor mij overbodig is in een gevangenis. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze in onmenselijke omstandigheden moeten verblijven dat zeker niet. Afgezonderd leven van de buitenwereld zonder vrijheid is volgens mij zwaar maar wanneer deze mensen de keuze maken om toch een bepaalde misdaad te begaan vind ik niet dat zij deze luxe verdienen. Ook al neemt men ook hun vrijheid af. Hier ben ik het dus volledig eens met Silke die luxe is er in bepaalde gevallen te veel aan.

Ik kan het ook goed begrijpen dat de cipiers zich niet veilig meer voelen aangezien de alarmsystemen het niet doen. Hier moet zeker iets aan gedaan worden waardoor deze mensen toch hun job kunnen uitoefenen en zich iets veiliger voelen.
Met citaat antwoorden