Enkele post bekijken
Oud 20th January 2010, 02:09
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

'Wat die man met mijn dochter heeft gedaan, mag niet'

'Wat die man met mijn dochter heeft gedaan, mag niet'

BRUGGE/WENDUINE - In Brugge heeft een rechter geoordeeld dat een man van 53 uit Wenduine niet gestraft moet worden omdat hij seks had met een meisje van 15. Zij had daarmee immers ingestemd. 'Nu ben ik mijn dochter helemaal kwijt', klaagt Chantal Lannoo (40) uit Brugge, moeder van het tienermeisje.

'Ik had gehoopt dat hij een celstraf zou krijgen, maar nu mag hij ongestoord contact hebben met mijn dochter die intussen 17 is. Zij voelt zich natuurlijk gesterkt door dit vonnis. De wet staat blijkbaar aan haar kant.'

Volgens de Brugse rechter was er vanwege het leeftijdsverschil wel sprake van aanranding van de eerbaarheid, maar omdat het vroegrijpe meisje volledig instemde met de seks kreeg de man enkel opschorting van straf. Aan haar moeder, vader en zussen moet hij wel een schadevergoeding betalen.

Sinds mama Chantal naar de politie stapte, is de relatie met haar dochter stukgelopen. 'Ik heb geen contact meer met haar. Mijn dochter ziet die vent nog steeds en ze schamen zich zelfs niet om samen over de zeedijk te wandelen. Akkoord, ik was ook vroegrijp en begon vroeg aan seks, maar dan wel met een jongen van mijn leeftijd. Wat die man met mijn dochter heeft gedaan, kan niet en mag niet. Maar als moeder sta je blijkbaar machteloos en moet je met lede ogen toezien hoe je vijftienjarige dochter in bed duikt met een man, die haar grootvader kon zijn. Waar gaat dit naartoe? De wet is veel te soepel geworden en de uitspraak van de rechtbank is totaal onrechtvaardig.'

Blog DS, 20-01-2010