18th January 2010, 14:16
|
|
Registered User
|
|
|
|
Zoals overal is trop teveel en zijn er een heleboel pro's en contra's...
Om terug te komen op wat Eveline aanhaalt. Facebook op zich zal naar mijn mening ook geen vriendschappen onderhouden. Maar ik merk bij mezelf toch heel goed dat ik dankzij facebook e.d. terug contact op zoek of beter contact houd met vroegere vrienden. De afspraak, samenkomst die daar op volgt, onderhoudt dan het contact, maar facebook was wel de aanzet.
Over het informatiegehalte van internet valt inderdaad te discussiëren. Een heleboel info is onbetrouwbaar, subjectief, onvolledig...
Maar het valt niet te omzeilen dat wij dankzij internet ook aan een heleboel nuttige informatie komen. Zie bv. deze site met onze kritische discussies... (Over het kritische valt inderdaad te discussiëren, maar dat even terzijde )
En om op het punt te komen dat we facebook, netlog... wel ontgroeien: Daar geloof ik weinig van. Wij zijn een generatie die opgroeit met facebook, de generatie die dit niet deed (leeftijd 40 +) is ondertussen zelfs trouwe klant geworden... Wat zouden wij onze rug er dan toe keren?!
|