Enkele post bekijken
Oud 16th January 2010, 17:50
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User

Citaat:
Sanne.Brys Stel je eens voor dat je telkens als je informatie nodig hebt, je auto of fiets moet nemen om naar de bib te rijden, om daar nog eens een half uur te zoeken wat je nodig hebt, om dan in een lange rij aan te schuiven om je boeken in te scannen en om ze dan waarschijnlijk nog eens te laat terug binnen te brengen ook.

Boeken en andere informatiebronnen uit de bibliotheek hebben nog steeds een hoger waarheidsgehalte dan bronnen van internet. Hoeveel taken lopen er wel niet in het honderd omdat leerlingen/studenten Wikipedia gebruiken? Je kan internet gebruiken, als je er voldoende kritisch ertegenover staat. Taken puur op het internet gebaseerd, zijn vaak minder correct. Het wordt ook gemakzucht: ‘knippen en plakken’ is geen taak maken. Meerdere bronnen raadplegen is een must voor een degelijke taak.

Citaat:
Sanne.Brys het onderhouden van sociale contacten, en het zorgen voor vermaak (spelletjes), is een fluitje van een cent als je over internet beschikt.

Ook heb ik het moeilijk met ‘sociale contacten’ onderhouden via het internet. Als je ver van iemand woont, zou het nog kunnen lukken denk ik. Maar de ‘honderden vrienden’ via Facebook, noem ik geen vrienden. Contacten moet je ook in het echte leven onderhouden, anders ben je te gemakzuchtig. Je moet tijd en energie van je in vriendschappen steken. Niet een vriend onderhouden door elke dag iets op zijn Facebook te posten.

Citaat:
Anne Van den Bosch Netlog zal wel verminderen als je ouder wordt, maar facebook is niet echt leeftijdsgebonden, het lijkt me eerder een verderzetting van het Netlog-gebeuren.

Ik zie geen verschil tussen Facebook of Netlog, waarom het één 'volwassener' zou zijn dan het andere... Beiden zijn een 'makkelijke' of 'goedkope' manieren om vriendschappen te onderhouden.

Facebook of Netlog kan volgens mij leuk en plezierig zijn, maar niet echt nuttig om je vriendschappelijke contacten te onderhouden.
Met citaat antwoorden