Enkele post bekijken
  #8  
Oud 15th January 2010, 13:10
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 67
Ik ben het eens met de meeste reacties op deze thread. Holebi's zijn niet anders dan hetero's, en al zeker niet slechter of 'ziek' zoals sommigen beweren.
Daarom ben ik ook blij te horen dat de meeste van mijn medestudenten ook pro-holebihuwelijken zijn en niets tegen holebi's hebben. Enkele jaren geleden was dit nog helemaal anders.
Ook ben ik blij met de tendens dat meer holebi's trouwen. Mijn tante en haar vrouw waren ongeveer het eerste lesbische koppel dat huwde in België, en ik ben daar best wel trots op. Zij tonen hun liefde voor elkaar al meer dan 2 decennia lang, zonder al te veel negatieve reacties van de buitenwereld.
In het artikel van Jelle stond ook dat 'de kerk het toelaat'. Hier wil ik nog iets op zeggen, want dit is niet zo.
Onlangs stond er nog in Het Nieuwsblad (ik vind het artikel jammer genoeg niet meteen op internet) dat de paus nog expliciet heeft verkondigd tegen het homohuwelijk te zijn. Ook in het boek Jürgen Mettepenningen vertelt in zijn boek 'De kerk bloost', een boek dat ik enkele weken geleden las voor het vak godsdienst, dat de Kerk toch nog tegen homo's is, hoewel ze dit minder expliciet verkondigen. De kerkelijke overheid meent de seksuele geaardheid van homo's wel te erkennen. Ze zeggen er wel onmiddellijk bij dat homo's hun geaardheid niet mogen beleven, en dus toch niet homo maar hetero moeten zijn. Dat is in mijn ogen net hetzelfde als hun geaardheid niet erkennen. Mettepenningen drukte dit als volgt uit:"Ze ontzeggen God de wil om homo's te schapen."

Ik ben dus zeer blij dat vele jongeren, en misschien ook enkele ouderen (zij zijn conservatiever ingericht dan jongeren) de seksuele geaardheid van holebi's aanvaarden en achter het homohuwelijk staan. Ik wacht dus alleen nog op een progressieve paus, die weet wat leeft in de wereld en die eventueel de kerkelijke overheid er van kan overtuigen dat homoseksuele geaardheid toch niet zo slecht is.
Met citaat antwoorden