13th January 2010, 15:51
|
|
Registered User
|
|
|
|
Ik schrik er niet van dat deze "trend" gelinkt wordt aan de sociale netwerksites. Ik zit zelf (nog steeds) op Netlog en heb vanuit mijn hobby enkele 13- en 14-jarige "vrienden". Vaak lees ik reacties op hun profielen waarvan ik ziek word. Zonder enige aanleiding beginnen leeftijdgenoten die hen nog nooit gezien hebben hen uit te schelden tot en met. Van waar het komt? Geen idee... En het blijft daar niet bij! De jongeren gaan ditzelfde gedrag stellen tegen personen van alle leeftijden. Wat houdt hen tegen? NIETS!!! Ze kunnen doen wat ze willen want ze zijn buiten het bereik van een face-to-face confrontatie.
De ergste reacties komen (naar mijn ondervinding) van de meisjes. Jongens doen hetzelfde maar zijn vaak twee weken later plots de beste kameraden. Meisjes houden het gescheld vol en roepen er zelfs vriendinnen bij zodat blokkeren niets meer uithaalt. Dit gedrag gaat zich ook het meest richten naar andere meisjes.
Er melding van maken maakt ook niets uit want de beheerders van de sociale netwerksites doen dan alsof hun neus bloed, ik begin zo zelfs te vermoeden dat de beheerders van Netlog zelf maar 13 zijn en er zelf aan meedoen.
|