Enkele post bekijken
Oud 11th January 2010, 17:09
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters

Er zijn inderdaad enorm veel kinderen die bijna altijd verknocht zitten aan hun computer. Het wordt over het algemeen dan ook als vanzelfsprekend geacht dat iedereen thuis over computer met internet beschikt. We moeten hier echter mee oppassen, want dit is niet het geval. Het maakt volgens mij de kloof tussen jongeren iets groter. Zij die steeds hun online-relaties in stand houden en zij die dit niet kunnen door gebrek aan internet thuis.
Het leven is er inderdaad wel een stuk handiger door geworden. In een minimum van tijd heb je alle informatie die we zoeken. Een leven zonder internet is voor een stuk ondenkbaar geworden, maar ik vind het jammer dat jonge kinderen ook al zo vasthangen aan het internet. Zij worden op allerlei manieren beïnvloed en komen op te jonge leeftijd in contact met verschillende wanpraktijken.
En dat Facebook en dergelijke vermindert na de puberteit, dat weet ik toch zo niet, kijk maar naar de studenten van onze school, of zitten die nog allemaal in de puberteit?
Met citaat antwoorden