3rd January 2010, 12:00
|
Evelien Peeters
|
|
|
|
Evelien Peeters
Het is inderdaad een groot probleem dat er zoveel mensen met elkaar in de clinch gaan vanaf het moment dat er iemand in de familie gestorven is en er geld of materiële spullen moeten verdeeld worden. Ik heb al zeer veel pijnlijke verhalen gehoord over kinderen die bijvoorbeeld hun bloedeigen moeder tot op de draad uitpersen wanneer vader is gestorven. Zelfs in de beste huishoudens kan het misgaan hierbij. Wat geld toch kan doen, ik vind dit verschrikkelijk.
Het voorstel van meneer Swennen vind ik dan ook niet slecht, maar of er effectief veel mensen plots wel een testament gaan laten opstellen weet ik niet. Er is nog altijd een heel groot percentage dat vroegtijdig of plots sterft. Als je in de fleur van je leven zit, ga je dan ook niet zo snel denken aan het opstellen van een testament. Bovendien denk ik dat ruzie voor een groot deel zal blijven bestaan. Zij heeft zoveel, ik maar zoveel... waarom?
Of stel u voor dat er een Frans zinnetje opduikt in een Nederlands testament, dan zou het nog ongeldig zijn ook...:-)
|