Onderwerp: Minaretten
Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th December 2009, 13:53
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Goede post.

Citaat:
Orgineel gepost door Paulien.Detailleur


Jammer dat Zwitserland geen lid is van de Europese Unie. Dan had men de Zwitsers kunnen verplichten hun referendum over te doen tot ze juist stemden, zoals tweemaal met de Ieren gebeurde.
Citaat:




(..) Dat brengt mij ook bij de laatste zin van bovenstaand artikel, namelijk dat men ofwel de referendums moet afschaffen, ofwel het volk. (..)



Als referendums worden gehouden in een een context waarmee ze haar eerste zin opent, dan ben ik het volledig eens met het eerste deel van haar laatste zin. Het tweede deel slaat op geen kloot, tenzij ze fan is van dictatoriale regimes..

Voor de rest, ik ben er redelijk gerust in dat de Zwitsers de juiste keuze hebben gemaakt om NIET deel te nemen aan Europa en net wel om die eerste zin. Ik benijd ze.

Wacht maar, Griekenland is nog maar een voorsmaakje.. Oh naar't schijnt wil Burkina Fasso ook deel uitmaken van de EU... Alléé, kom erbij landen met een zwakke munt waar men totaal geen uitstaans mee heeft als zijnde centraal-Europeaan.
Euro was goed voor arme landen met een zwakke munt zoals Spanje, Portugal, Italië, Griekenland... We weten allen in welke staat deze laatste zich tegenwoordig bevindt.
Op lange termijn apenlanden zoals Roemenië, Polen en whatever... dit loopt slecht af.
Met citaat antwoorden