Enkele post bekijken
Oud 15th December 2009, 00:41
marijn.van.de.waeter marijn.van.de.waeter is offline
Registered User

Parket onderzoekt watervervuiling Zenne

BRUSSEL - Het Brusselse parket heeft de federale gerechtelijke politie in Brussel belast met een vooronderzoek naar het stilleggen van de activiteiten van het waterzuiveringsstation Brussel-Noord in Haren. Dat meldt het parket in Brussel maandag.

Het vooronderzoek verloopt in samenwerking met het Brussels Instituut voor Milieubeheer (B.I.M.). Het parket van Brussel zou een strafinformatie laten opstarten hebben. Volgens de mededeling van het parket vonden er al verschillende verhoren plaats. De komende dagen zullen er nog meer volgen.

Afgelopen weekend raakte bekend dat het bedrijf Aquiris het waterzuiveringsstation op de Zenne volledig had stilgelegd. Daardoor stroomt er nu ongezuiverd afvalwater in de rivier. Omdat deze situatie een ernstige impact heeft op het milieu, overweegt het Brusselse parket 'gebruik te maken van haar bevoegdheid om de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg zoals in kortgeding te vatten', om verdere schade aan het leefmilieu te voorkomen.

eigen mening:

Ik vind dit zeer goed dat hier een onderzoek naar komt want ik vind de omstandigheden zeer vreemd waaronder dit allemaal gebeurt. Ik zou er wel eens het fijne van willen weten. Maar we zullen moeten afwachten.
Met citaat antwoorden