Enkele post bekijken
Oud 14th December 2009, 22:29
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User

VS willen 350 mio dollar geven voor "propere energie"

De Amerikaanse Energieminister Steven Chu heeft maandag op de Klimaatconferentie in Kopenhagen zijn vijfjarenplan onthuld. Daarin staat dat de geïndustrialiseerde landen 350 miljoen dollar voorzien voor de promotie van "propere energie" in de ontwikkelingslanden.

Het plan "Climate REDI" viseert vier doelen: zonne-energie voor huishoudens die niet op het elektriciteitsnet zijn aangesloten, promotie van energiebesparende energie, de oprichting van een informatienetwerk voor propere energie, en het opstarten van een bijstandsprogramma ter promotie van deze technologieën. De VS willen zich voor 85 miljoen dollar engageren. (LEE)

Bron: Door Belga, www.belga.be, Vernieuwd: 14/12/2009

Mijn mening: Ik heb toch mijn twijfels bij dit plan: "promotie van energiebesparende energie" en "opstarten van een bijstandsprogramma ter promotie van deze technologieën" = Hoe gaan ze dit verwezelijken in arme landen die NU al een probleem hebben met energie en die moeten nu ineens overschakelen op "propere energie"?
Ze moeten inplaats van de technologie te promoten te gewoon invoeren in die landen (voordat ze dit zelf doen en kunnen doen is het misschien al te laat).