Enkele post bekijken
Oud 14th December 2009, 21:15
Georges Georges is offline
Registered User

Eerst en vooral: met deze actie wordt niets bereikt, of er nu een politiek motief meespeelde of niet. Geweld is niet de manier om je afkeer van een bepaald persoon te uiten.
Daarnaast is Berlusconi de premier van ITALIE.
Misschien verdient hij dit, misschien niet, maar wie zijn wij om hierover te oordelen? De Italianen zijn zelf toch verstandig genoeg zeker om in te zien met wat voor iemand ze te doen hebben (hoewel wij, vanop een afstand misschien een iets kritischere blik hebben), en als ze het niet met hem eens zouden zijn zou hij toch niet democratisch verkozen worden?
Ik twijfel er niet aan dat Berlusconi reeds betrokken is geweest in een aantal louche praktijken, maar ik denk dat de Italianen nog altijd beter op de hoogte zijn van de activiteiten van hun premier dan wij, hoewel hij de media grotendeels beheerst in Italië.
De dader mag dan misschien een psychiatrisch patiënt zijn, ik vind het toch wel heel toevallig dat hij dan net een premier uitkiest om zijn psychische stoornissen op af te reageren, of heeft iemand anders deze persoon voor hem uitgekozen (Anti-Berlusconi beweging)?
En of hij nu ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt of niet, deze man mag best wel gestraft worden, zoiets kan eenvoudigweg niet.
Anderzijds hoop ik dat de politie hem niet onnodig of overdreven hardhandig aanpakt, of dat deze man binnen dit en korte tijd plots overlijdt door één of ander 'bizar ongeluk'.
Met citaat antwoorden