Enkele post bekijken
Oud 14th December 2009, 10:16
Kristof.Vermeiren Kristof.Vermeiren is offline
Registered User

Stuur een bericht via MSN naar Kristof.Vermeiren
Niet over de koppen lopen op eerste eindejaarskoopzondag

De meeste winkels in het centrum openden gisteren hun deuren voor de eerste eindejaarskoopzondag. Die lokte op de Meir redelijk wat volk, maar andere straten konden op hun kin kloppen.

Klassiekers

Opvallend was dat de shoppers over het algemeen ouder en klassieker waren dan het volk dat je op een doorsnee zaterdag tegen het lijf loopt in de stad. De extra openingsdag was dan ook voornamelijk ten bate van de klassieke winkels. Ook de duurdere winkels aan Hopland deden het redelijk goed.

In de jongerenstraten, zoals de Kammenstraat, liepen dan weer opvallend weinig mensen met een winkeltasje rond. De meeste mensen kwamen eigenlijk ook gewoon voor de kerstmarkt en sprongen en passant een winkel binnen. Over de passage op de Meir hadden de winkels dan ook niet te klagen.

Bron: www.gva.be

Mijn mening:
Het koopfeest gaat weer beginnen. Volgens mij moeten heel wat winkels het van zulke periodes (zoals Kerst) hebben. Met Kerstmis in het verschiet zullen de komende weken heel wat mensen hun inkopen gaan doen. In dit artikel zien we dat blijkbaar de oudere mensen eerst hun inkopen gaan doen. Als ik mijn thuissituatie mag veralgemenen dan komt dit omdat de ouderen niet zo goed tegen druktes kunnen. De jongeren vinden het vaak leuk wanneer er veel mensen in de winkelstraat zijn. Ikzelf vind dat er dan een toffe sfeer hangt. In ieder geval, de winkels zullen deze maand wel flinke winsten boeken!
Met citaat antwoorden