Enkele post bekijken
Oud 13th December 2009, 20:14
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User

"Probleem jobmaatregelen ligt bij cdH en CD&V"

Joëlle Milquet
Het probleem dat zich voordoet met de activeringsmaatregelen van minister van Werk Joëlle Milquet, is er in de eerste plaats een van de christendemocratische familie van CD&V en cdH. Dat zegt de MR.

"Het is in de eerste plaats een probleem voor de christendemocraten, die de federale minister van Werk, de premier en de Vlaamse minister-president in hun rangen tellen. We hopen dat ze overleg gaan plegen zodat de meest efficiënte maatregelen genomen kunnen worden op het vlak van tewerkstelling", zegt de woordvoerder van de MR.

Ook Open Vld vindt dat CD&V de problemen moet oplossen, maar Vlaams Minister-President Kris Peeters (CD&V) ziet dat dan weer niet zitten. "Het is niet aan CD&V om dit conflict op te lossen, wel aan Milquet en minister (van Werk, nvdr.) Muyters", zei Peeters in 'De Zevende Dag'.

bron: www.demorgen.be

Ik kan mij ook eerder vinden in de mening van Chris Peeters dat het vooral aan de ministers van werk is om dit conflict op te lossen. Ik hoop dat ze erin slagen om een oplossing te vinden. Dit zal wel alleen kunnen als alle partijen water bij de wijn doen. Op zich moet dit lukken, het lijkt mij geen onoverkomelijk probleem. Een tussenoplossing moet mogelijk zijn.
Met citaat antwoorden