Enkele post bekijken
Oud 13th December 2009, 18:06
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User

Belangenconflict: Leterme geeft geen commentaar

Eerste minister Yves Leterme onthoudt zich van commentaar op het dreigende belangenconflict rond de activeringsmaatregelen van minister van Werk Joëlle Milquet. Dat zegt Letermes woordvoerder.

De Vlaamse regering dreigt ermee woensdag in het Overlegcomité een belangenconflict in te roepen tegen die maatregelen als Milquet niet ingaat op het compromisvoorstel van de Vlaamse regering.

Maakt de regering van Kris Peeters dat hard, dan dreigt er voor Milquet en haar partij cdH een "groot politiek probleem", zo liet ze optekenen.

Open Vld, die deel uitmaakt van de federale regering maar in het Vlaams parlement in de oppositie zit, vindt dat Kris Peeters en Yves Leterme (beiden CD&V) de zaak moeten oplossen. Dat zeiden zowel Vlaams fractieleider Sven Gatz als voorzitter Alexander De Croo zondag.

Maar premier Leterme onthoudt zich dus van commentaar. (belga/mvl)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...ommentaar.dhtml

mening:
Als politiekers het iets moeilijker worden gemaakt door de pers komen ze altijd met de woordjes " geen commentaar". Langs ene kant vind ik dit goed want als ze wel iets zouden zeggen, zeggen ze misschien iets wat nog niet zeker is en achteraf blijkt dat het inderdaad niet waar wordt die politieker daar weer op lastig gevallen. Maar in sommige gevallen vind ik dat sommigen er zich wel heel gemakkelijk ervan af brengen door heel vaak geen commentaar te antwoorden. Het volk heeft hun stem uitgebracht en hun de kans gegeven om zich te bewijzen in de politiek, en dan vind ik ook wel dat ze hun best mogen doen om het volk dat op hen heeft gestemd ook wel op de hoogte te houden en een uitleg verschuldigt zijn.
Met citaat antwoorden