Enkele post bekijken
Oud 12th December 2009, 17:44
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User

Ik ben altijd volledig tegen deze inval geweest. In de tijd van de inval was ik nog maar 13 jaar, maar ik besefte heel goed wat de gevolgen konden zijn (vandaag de dag heel zichtbaar). Niet zolang daarvoor was het conflict in Kosovo groot nieuws. De vele vluchtelingen, het verwoeste land, slechte en weinig basisbehoeften voor de burgers, om nog maar te zwijgen van de honderden, zelfs duizenden slachtoffers.

Ik vind het verschrikkelijk dat Blair en Bush het lef hadden om rapporten te vervalsen om hun inval te rechtvaardigen. Niets kan dit goedpraten, zelfs niet het excuus dat Hoessein een dictator was. Natuurlijk is het slecht voor de bevolking om zo’n man als leider te hebben. Ik ben het dan ook eens met zijn ‘verdrijving’ (slechte woordkeuze van Blair aangezien hij de doodstraf kreeg). Maar ze vergeten één ding, ‘zij hebben Hoessein groot gemaakt’. Hiermee citeer ik mr. Staes , want dit vind ik een slimme benadering van de échte reden achter de inval. Ik ben volledig mee met de gedachte dat Hoessein te machtig voor hen werd. Daarnaast denk ik dat ze met de theorie over de massavernietigingswapens en de aanslagen op de WTC-torens een goed excuus in handen hadden om Irak binnen te vallen. Ik geloof niet in de complottheorieën rond 9/11, maar wel in de reden waarom deze theorieën ontstaan zijn. Die reden is dat Bush al veel langer van plan was om Irak binnen te vallen, hij wachtte gewoon nog op de gelegenheid om dit te doen.
Met citaat antwoorden