![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
12th December 2009, 13:10
|
Registered User
|
|
|
|
Misschien dat we ook eens moeten nadenken over de redenen waarom er aggressie is bij de jeugdspelers. Komt het doordat ze niet kunnen winnen? Komt het door de trainer? Komt het door de supporters die de spelers opjagen?
Ik denk dat het een beetje van alles is. Een ploeg kan niet winnen. De trainer begint te roepen op alles wat ze fout doen en de supporters zien enkel nog maar het goede van hun spelers en het slechte van de andere. Hierdoor beginnen ze misschien te ropen en ontaardt dat tot agressie. Ik denk dat dit 1 van de vele mogelijkheden is.
Ik snap wel wat Lander zegt, maar sommige scheidsrechters trekken ook in de loop van de match partij voor de een ploeg. Zo kan ik me de match van mijn broer nog perfect voor het oog halen. Ze moesten in Mechelen spelen en de scheidsrechter was ook van Mechelen. De match begon al rumoerig en de scheidsrechter floot bij mijn broers ploeg alles af en aan de andere kant mocht alles. Op een bepaald moment wordt er een speler van mijn broers ploeg in elkaar geslagen en de scheidsrechter ziet het niet. De scheidsrechter moet op alles letten en controle houden over het spel en fair fluiten; Uiteindelijk is er een klacht neergelegd tegen deze scheidsrechter maar aan de hand van dit voorbeeld zie je toch ook dat de scheidsrechter hier voor een deel mee tussen zit. Ik zeg niet dat het altijd zo is maar als de scheidsrechter al een beetje partijdig is, is het hek ook van dam.
|