Enkele post bekijken
Oud 11th December 2009, 15:57
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User

Het is inderdaad waar dat wanneer mensen geen goede weerstand opbouwen tijdens hun jeugdjaren, ze zeker meer vatbaar gaan zijn voor ziekten.
De meeste kinderen worden nu veel te hard betutteld!
Ze zitten constant binnen spelen enkel buiten als het midden zomer is. Bijvoorbeeld: Ik denk dat het merendeel van deze jeugd zelfs nog nooit een tekenbeet heeft gehad! Terwijl dat ik enkele jaren geleden bijna constant met een tekenbeet thuiskwam. Maar het is wel een feit dat dit deels de schuld is van de maatschappij: Het worden steeds minder en minder nodig om buiten te komen voor sociale contacten.
Via netwerken kan een kind een hele dag achter zijn computer zitten en toch nog nieuwe vrienden maken. Het internet is de speeltuin van vroeger geworden. Het is ook een pak "veiliger", want ouders moeten hun kinderen niet meer in het oog houden want ze kunnen gewoon niet weglopen!
Het valt me ook op dat de meeste kinderen zelfs niet eens meer weten wie hun buren zijn!
Terwijl ik toch vind dat een kind minstens enkele uren per dag moet buiten spelen, zeker in de zomermaanden.
Want ravotten kan dan wel zorgen voor af en toe een wondje of een verkoudheid, maar het sterkt je toch voor je verdere leven, wanneer je niets anders meer kunt dan buitenkomen! Of je geraakt totaal vervreemd!
Met citaat antwoorden