11th December 2009, 12:35
|
|
Jonathan Smets
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door elise.van.den.brande
... en heeft eigenlijk zijn nek nog niet uitgestoken voor de vrede.
|
Ik denk niet dat jij al een hele toespraak van Obama hebt gezien, aangezien dat hij constant zijn nek uitsteekt voor vrede over heel de wereld. Hij krijgt hierdoor ook dikwijls massa's kritiek als hij bepaalde onderwerpen aanhaalt. De manier waarop hij moeilijkheden aankaart en steeds een tussenweg probeert te zoeken met als uiteindelijk uitgangspunt vrede, zijn fantastisch mooi verwoord en tonen aan dat hij een echte wereldleider is. Als iedereen nu eens naar hem zou luisteren, dan zou er pas geen oorlog meer zijn. Volgens mij heeft Obama deze prijs gekregen, omdat hij voor veel mensen symbool staat voor vrede.
Ik heb gisteren zelf op canvas de herhaling gezien van zijn speech 'A New Beginning' in Caïro begin juni 2009. Canvas herhaalde deze uitzending naar aanleiding van de Nobelprijs voor vrede die naar Obama zelf ging. De volledige speech liet een grote indruk bij mezelf na en verklaart grotendeels waarom hij de Nobelprijs voor vrede in ontvangst moest nemen. Of hij er zelf blij mee is, dat is iets anders....
|