Enkele post bekijken
Oud 11th December 2009, 08:18
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Dronken chauffeur wil politie omkopen

Dronken chauffeur wil politie omkopen

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...e-omkopen.dhtml

De Leuvense politierechter heeft 75 dagen rijverbod gegeven aan een man die de politie wou omkopen. Bart H. (29) uit Kampenhout werd op 10 januari in Keerbergen aan de kant gezet omdat hij te snel reed. Hij had ook te diep in het glas gekeken.

De twintiger beloofde de twee agenten elk 300 euro als ze in zijn plaats in het zakje bliezen. Maar die gingen daar niet op in, schrijft de krant Het Laatste Nieuws. De hardrijder moest zelf blazen, met liefst 2,25 promille als resultaat. De man krijgt ook 1.375 euro boete én moet Slachtofferhulp 137,50 euro betalen. Bovendien moet hij opnieuw medische en psychologische proeven afleggen. (hlnsydney)

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik dit verhaal echt hilarisch. Hoe dom kan je zijn? Als je het risico neemt om dronken rond te rijden dan moet je maar instaan voor de gevolgen ook. Vroeger kon je een agent misschien nog omkopen, maar de dag van vandaag niet. Toen kon men nog eens zeggen, 'Seg Fons, ik breng u morgen een vers geslacht varken, mag ik niet doorrijden?' Maar deze tijden zijn voorbij.

Ook wel chapeau voor de agenten die toch hebben kunnen weerstaan aan dit bedrag.
Met citaat antwoorden