Enkele post bekijken
Oud 10th December 2009, 20:35
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User

Ik ben het eens met Jasper. Hier zit een grotere boodschap achter en is dus geen boecht. Ik heb een artikel gevonden die dit verklaard:

Volgens de raadkamer had de dokter immers niet de intentie om euthanasie te plegen. "De basis is dat de huisarts aan pijnbestrijding heeft gedaan. Die pijnbestrijding kan in een aantal gevallen levensverkortend werken, maar de unieke bedoeling van de huisarts is geweest om het lijden van de patiënten te verlichten", zegt de advocaat van de dokter Thierry Vansweefelt.

"Deze uitspraak is zeer belangrijk voor de hele medische sector en in het bijzonder voor de palliatieve sector. Die ziet daarin dat ze volledig wettelijk bezig is en dat er helemaal geen sprake is van euthanasie. Hopelijk zal het aantal klachten nu verminderen", zegt Vansweefelt nog.
(http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...kter_euthanasie)

Vooral de laatste alinea maakt duidelijk dat dit niet over boecht gaat. Naast de belangrijke boodschap denk ik ook dat het debat over euthanasie weer opgelaaid kan worden. Hoewel er al een wetgeving rond bestaat, leeft het taboe nog steeds onder velen. Vooral onder de leeftijdsgroep die voor de keuze komt te staan om gebruik te maken van euthanasie.
Met citaat antwoorden