10th December 2009, 19:06
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sta al te wachten tot het moment dat dit van start gaat! Het lijkt mij een zeer goed initiatief om alle vervoersbewijzen één te maken. Dan zou het mogelijk zijn om op elke bestemming te geraken met slechts één kaart, in plaats van dat je trein, bus.. apart moet betalen. Veel schoolgaande jeugd gaat met de trein naar school, maar moeten ook af en toe een bus nemen (bijvoorbeeld om aan het station te geraken want niet elk dorp heeft een station).
Er moet dan wel een zeer goede samenwerking tussen de verschillende diensten zijn, zodat misverstanden niet kunnen voorkomen. Stel je voor dat je anders nog eens moet bijbetalen omdat de busdienst het kaartje niet herkent. Het is ook een handige manier om het openbaar vervoer te promoten. Voor vele mensen schrikt het openbaar vervoer een beetje af omdat er altijd een hoop geregel aan te pas komt.
Door dan de tickets voor trein en bus in heel ons land één te maken wordt er dus al een groot deel van dat geregel overbodig. Ze moeten nu slechts één kaartje kopen waarmee ze heel België kunnen doorkruisen.
In mijn ideale wereld zou dan nog erbij komen dat deze tickets een pak goedkoper worden, maar aangezien hierover niets wordt gezegd in het artikel kunnen we slechts blijven hopen...
|