10th December 2009, 19:02
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door stef.ven
Ik vind wel dat dit moet kunnen. Deze mensen zouden zich inderdaad moeten aanpassen aan de cultuur waar ze in willen integreren, maar ze moeten hun godsdienst er toch niet voor opgeven? Je moet deze minaretten nemen voor wat ze zijn, gebouwen.
Als iemand ervoor kiest om dit gebouw te zien als een symbool dat hun cultuur in gevaar brengt, dan is dat hun probleem.
De wereld evolueert nu eenmaal, en wij moeten mee evolueren.
Ik vind het een beetje naïef om te zeggen 'waarom immigreer je dan'.
Deze mensen zullen daar wel een verdomd goede reden voor gehad hebben. (Oorlog, armoede, discriminatie in eigen land, ...)
|
Als ik jou reactie lees, voel ik me net een echte racist. Ik denk dat mijn mening niet is overgekomen zoals ik gehoopt had. Ik ben geen godsdienst-hater éh! En het feit dat alles evolueert besef ik ook wel. Waarom denk je dat ik in mijn artikel onder andere over de globalisatie iets zeg. Ik vind over het algemeen de globalisatie iets positief. We leren er veel van bij in zijn bijvoorbeeld in staat om naar de andere kant van de wereld of zelfs naar een andere planeet te reizen. Ik vind dit verbluffend! Maar een minpunt hiervan vind ik dat alles hierdoor een beetje zijn eigenheid verliest en dit vind ik jammer. Het is mij niet zo te doen om de verspreiding van hun geloof, maar wat ik probeerde aan te tonen heeft te maken met het uniek en verschillend zijn van landen en culturen.
|