Enkele post bekijken
Oud 10th December 2009, 17:15
Sharon van Ballaer
Gast

Dit uitstel is er volgens mij niet alleen omwille van de rokers.
Volgens mij probeert men bijvoorbeeld rekening te houden met de horeca zaken. Deze zouden mogelijk een groot verlies leiden, maar omwille van het uitstel krijgen deze mensen de kans om voorzorgen te nemen. Of het meer mensen gaat doen stoppen met roken denk ik ook, maar dan voornamelijk als we het hebben over jongeren die enkel roken om erbij te horen. Mensen die al langer roken zullen hier niet mee stoppen omdat het niet meer op cafe kan volgens mij. Ik heb zelf wel gerookt en ik besef dat dit ongezond is. Om die reden heb ik voor mezelf besloten om te stoppen. Maar roken is wel degelijk een verslaving en die kan je volgens mij slechts overwinnen wanneer je dit zelf wil. Negatief vind ik eigenlijk dat het stereotype beeld van een cafe wegvalt. Ergens, en het is misschien heel belachelijk, vind ik dat de woorden: een café, een pintje en een sigaret bij elkaar horen. Een pluspunt aan dit rookverbod vind ik dan weer dat mense die zelf niet roken, niet langer 'vergiftigd' worden door mensen die wel roken. Hoewel ik er persoonlijk wel altijd rekening mee heb gehouden als er niet-rokers bij waren. Al bij al blijft het mij eender of dit verbod er nu komt of niet. Aangezien ik zelf niet meer rook, maar ook omdat ik het zelf nooit erg heb gevonden om even buiten te gaan staan om te roken.
Met citaat antwoorden