Enkele post bekijken
  #6  
Oud 7th December 2009, 20:36
didier.dillen didier.dillen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Citaat:
Aansluitingen blijven volgens de reizigersorganisatie een pijnpunt. Wie moet overstappen, mist in 14 procent van de gevallen zijn aansluiting, en moet soms tot een uur of zelfs langer wachten op de volgende trein. TreinTramBus vraagt de NMBS en Infrabel dan ook om iets langer op een aansluiting te wachten dan vandaag het geval is.



Ikzelf behoor tot die 14%. Wanneer je de trein neemt, en je moet verschillende keren overstappen, zit de kans er dik in dat je volgende trein al gewoon vertrokken is. Zo heb ik eens anderhalf uur op een volgende trein moeten wachten. Hier zou men toch iets aan moeten proberen te doen, heel simpel: de treinen iets langer laten wachten.. Ik kan me wel voorstellen dat dit niet zo evident is.
Ik ben wel NIET van het standpunt dat 'men het openbaar vervoer niet kan vertrouwen'. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een hel is voor deze diensten om alle tijdstippen en uurregeling correct op te volgen. En wanneer de bus die ik moet nemen iets te laat is, vind ik dit persoonlijk niet zo'n ramp.
Beter te laat dan te vroeg, toch?
Met citaat antwoorden