Enkele post bekijken
  #1  
Oud 7th December 2009, 20:36
Nico.Peeters Nico.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: brasschaat
Posts: 68
Horrorcrèche gesloten door verborgen camera

• zondag 06 december 2009
Verborgen camera’s hebben geleid tot de sluiting van een kindercrèche in Pistoia,
in de Italiaanse regio Toscane. De beelden toonden baby’tjes die werden mishandeld.
Vrijdag werden stiekem gefilmde beelden uit de crèche in Pistoia uitgezonden op televisie.
De Italianen reageren geschokt. Zo is te zien hoe een oppas omgaat met een baby’tje van 14
maanden dat weigert te eten. De vrouw trekt het meisje aan de haren tot ze haar mond ver
genoeg opent. Daarna duwt ze het eten in het keelgat, geeft het kind twee kletsen in het
gezicht en duwt haar hard tegen een kinderstoeltje.

Op een ander fragment wordt een jongetje van 10 maand geslagen omdat hij weigert te eten.
De camera’s werden stiekem geplaatst na enkele klachten van ouders. De politie bevestigt
dat de kinderen werden geslagen als ze weigerden te eten of huilden. De uitbaatster van de
crèche en een werkneemster zijn aangehouden.

Bron : De standaard

Mijn mening:
Schandalig dat zoiets gebeurd! Kinderen zijn de toekomst. Deze kinderen lopen trauma’s op,
hebben ergens een gedragsafwijking en zullen zelf misschien niet goed opvoeden. Hierdoor
worden de kansen vergroot dat ze zelf hun kind gaan mishandelen. Zo wordt het aantal
mishandelde mensen steeds groter. Als een kind niet wil eten, laat hem dan even honger
lijden. Dan kan je later hem erop wijzen dat het kind moet eten wanneer er gegeten wordt.
Hou de vrouw tot zo’n daden in staat is vraag ik mij echt af. Kinderen kunnen lastig doen,
kunnen irriteren, maar toch nooit zo hard dat je ze wil slaan?
Met citaat antwoorden