Enkele post bekijken
Oud 7th December 2009, 19:10
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Ian.Sourdeau
Wat heeft Obesitas in godsnaam met slecht opvoeden te maken!? Iemand?

Ouders durven hun kinderen niets meer te verbieden, waardoor kinderen hun hartje kunnen ophalen in de snoepkast. Of ipv voet bij stuk te houden aan de kassa in de supermarkt geven tegenwoordig steeds meer ouders toe aan het 'gezaag' van hun kind. Ouders hebben te weinig tijd om een fatsoenlijke maaltijd te koken, eetmomenten zijn erg onregelmatig enz. Kinderen krijgen playstations, X-boxen, persoonlijke pc's en wat nog allemaal waardoor ze niet meer bewegen.
Allemaal factoren die kunnen bijdragen aan obesitas.

Zoals mijn signature al jaren aanduidt ben ik het volledig eens met Naime. Er is altijd een 'jeugd van tegenwoordig' geweest. Rebelleren, opstandig zijn, gebrek aan respect enz. is nu eenmaal eigen aan kinderen in de puberteit. Dat geeft hen nog niet het recht om zo te reageren, maar het feit dat ze zo reageren is volkomen normaal. Het enige verschil is dat kinderen voor zo'n dingen vroeger harder gestraft werden dan nu.
Maar euhm, ooit de Witte van Zichem gezien/gelezen? Of Pietje Bell?

Afgezien van het woordgebruik en de spelling sta ik volledig achter Hanne Hofkens haar post.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden