7th December 2009, 17:34
|
|
Registered User
|
|
|
|
Of het nu een bejaarde vrouw is die verkracht wordt, of een baby... ik vind het allemaal verschrikkelijk erg! Walgelijk gewoon!
Ik ben wel blij dat dit is uitgekomen, want net zoals Laetitia denk ik dat verkrachtingen nog veel te vaak niet worden gemeld. De morele schade die de vrouw nu heeft gekend, zal niet meer verdwijnen. Het zal voor de rest van de vrouw haar leven nog in haar hoofd rondspoken. Geen wonder dat zij nog steeds slaapstoornissen en angstaanvallen heeft! Hoe moeilijk moet het voor haar niet zijn om nu nog iemand te vertrouwen?
De straf van de man, vijf jaar en vier maanden cel, is niets in vergelijking met wat hij de vrouw heeft aangedaan. Ik hoop dat ze hem tenminste toch gaan begeleiden zodat hij dit in de toekomst, wanneer hij vrijkomt, niet meer zal doen. Deze gebeurtenis mag zich niet herhalen! Een degelijke begeleiding geeft misschien nog altijd niet de garantie dat de man iets dergelijks opnieuw doet, maar het is zeker en vast toch al een stap in de goede richting. Men kan hem beter de begeleiding geven, dan hem gewoon zijn celstraf te laten uitzitten zonder enige vorm van hulp te bieden voor de man. Hulp ja, want die man heeft een probleem.
|