7th December 2009, 17:34
|
Registered User
|
|
|
|
Toch wel wat verschillende meningen blijkt na het lezen van de reacties hieronder.
Ik ben geen voorstander van het algemeen rookverbod. Dat roken wordt verboden in horecazaken waar eten wordt geserveerd, vind ik meer dan normaal. Niemand heeft toch graag van die "oh zo goed" ruikende rook in zijn gezicht/omgeving als hij of zij aan het genieten is van het eten dat op tafel staat. Voor de gezelligheid en om te genieten van de avond ga je weg, want anders kon je evengoed thuis blijven.
Het verbieden van te roken in gewone cafés, is een beetje overdreven. Vooral cafégangers zijn verstokte rokers, dus als je het in cafés gaat verbieden, zien zij hun omzet sterk dalen. Voor de vaste klanten die niet roken, wat een minderheid is, moeten ze het nu ook niet laten, want zij zijn het immers toch al gewoon van in de rook te zitten.
Zoals Katrien ook al heeft gezegt, zijn er naast roken nog een hele boel dingen die ongezond zijn zoals alcohol en het eten van fastfood bijvoorbeeld.
Ik vind roken op zich niet erg, het is iedereen zijn eigen keuze, maar rokers moeten wel meer begrip opbrengen t.o.v. niet-rokers. Wij kiezen immers niet om ongezonde lucht in te ademen!
|