7th December 2009, 17:23
|
|
Registered User
|
|
|
|
Dat er nu een algemeen rookverbod komt, vind ik super. Dit is dan wel de mening van een niet-roker! Ik kan me namelijk inbeelden dat je als roker een andere mening hebt. Ik, als niet-roker, vind het helemaal niet leuk om naar de sigaretten te ruiken wanneer ik thuiskom van een fuif of café. Natuurlijk is het inademen van deze lucht ook nog eens super ongezond.
Ik vind wel dat we niet meteen moeten 'reclameren' omdat dit algemeen rookverbod er pas in 2014 komt. Dit is namelijk toch wel een hele grote stap die beter niet te snel genomen wordt. Door het nog even uit te stellen, kan er, zoals reeds gezegd, goed overlegd worden met de horecasector. Voor hen is dit echt een drastische maatregel waarbij zij hun inkomsten al meteen zien dalen. Door goed te overleggen en dit verbod stilletjesaan op te bouwen, zullen de mensen uit de horecasector zich ook beter voelen bij dit algemeen verbod dan wanneer men het verbod meteen sito presto wil invoeren.
Het spreekt voor zich dat ik nu wel verwacht/hoop dat men het verbod in 2014 ook daadwerkelijk gaat invoeren. Van uitstel mag geen afstel komen!
|