6th December 2009, 23:06
|
Registered User
|
|
|
|
Voor de vrouw moet dit hel zijn. Haar leven is nu ook kapot. Door haar angst om besmet te worden, heeft ze haar man aangezet tot deze wanhoopsdaad. Dit heeft ze niet bewust gedaan, maar dit toont nogmaals wat angst met mensen kan doen.
Liefde maakt blind. De man toont nogmaals wat liefde kan doen met een mens. Uit angst dat zijn vrouw hem ging verlaten omdat hij besmet is met hiv, heeft hij haar ook besmet. Ik keur het zeker niet goed wat hij gedaan heeft, maar ik kan hem wel begrijpen. Het is niet simpel om een relatie stand te houden én zelf te aanvaarden dat je hiv hebt.
Het koppel had relatieproblemen. De besmetting is hiervoor zeker één van de oorzaken. De man moest zelf aanvaarden wat er gaande was. En een persoon die je steunt, die luistert naar je gevoelens, dat kan je gebruiken op zo een moment. Praten over de problemen die zich in je relatie voor doen is belangrijk, en dat lukt maar bij weinig koppels. De man wou gewoon dat zijn vrouw hem steunde. En omdat zij zo angstig reageerde, kreeg de man zelf schrik dat ze hem zou verlaten.
Ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter. Wat de man gedaan heeft, kan niet door de beugel. Maar hoe zouden wij reageren als we met zo een situatie te maken krijgen?
|