Enkele post bekijken
Oud 6th December 2009, 12:45
thibaut.verrelst. thibaut.verrelst. is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door vincent.van.dyck
Vorige week was het nog in het nieuws dat de zon niet meer actief is. Ze dooft uit en wanneer dit helemaal gebeurt is moeten we weg zijn. Ze zal groeien en uiteindelijk heel haar zonnestelsel inslikken. We moeten sneller oplossingen buitenaards gaan zoeken en die opties onderzoeken.

Vincent mijn excuses maar je argument is futiel in deze discussie. Had je dat nieuwsbericht waarnaar je verwijst uitgezien had je geweten dat het onzin is dat de zon op deze moment uitdooft. Ze bestaat namelijk uit twee elementen, waterstof en helium. Als twee waterstofdeeltjes fuseren wordt het een helium deeltje. De energie die hieruit voortkomt is de algemene energie van de zon. Op deze moment zijn ongeveer de helft van de originele waterstofdeeltjes op. Dus de zon is ongeveer in de helft van haar levensduur . wetenschappers hebben bepaald dat ze nu 4,5miljard jaar oud is. Dit geeft ons dus nog enkele miljarden jaren om in jou theorie naar oplossingen te zoeken. Ik denk wel dat dit ons genoeg tijd geeft.

Naar gelang de fossiele brandstoffen schaarser worden en dus duurder zullen de alternatieven aantrekkelijker worden. Het is maar de vraag hoe lang het nog duurt tot deze fossiele brandstoffen dicht bij uitgeput zijn. Zelfs experts gaan nog in discussie maar over meer dan enkele decennia hebben ze het niet. Dit probleem lijkt zich dus veel directer als de uitdoving van de zon. Toch is het zoals Lisane zegt. De genieën van onze tijd houden zich met dit probleem bezig door het zoeken naar nieuwe alternatieven. Dat stelt mij gerust, ook ik ben een optimist.

Thibaut Verrelst
Met citaat antwoorden