Enkele post bekijken
Oud 5th December 2009, 22:46
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Ik begrijp beide partijen.
Een antiprostitutie-actie van het bestuur van de Deense hoofdstad vind ik persoonlijk een goed initiatief, niet alleen om aids (en andere ziekten) te voorkomen maar ook zijn er verschillende gedwongen prostituees die men hierdoor kan 'redden'. Er wordt wel niet letterlijk in het artikel beschreven waarom de Deense hoofdstad een aniprostitutie-actie uitvoert, maar ik vermoed dat de reden van de actie toch zoiets zal zijn zoals ik hierboven vermeld heb.
Natuurlijk begrijp ik ook de tegenreactie van de prostituees zelf. Zoals Nico al vermeld heeft, wordt hun werk niet verboden. Dus is het normaal dat zij opkomen voor hun werk. Het is tenslotte hun loon dat ze hiermee moeten verdienen.
Toch vind ik dat het Deense bestuur niets verkeerd doe. Ze voeren enkel een actie d.m.v. postkaarten waarop staat 'Wees verantwoordelijk, koop geen seks'. Ze verbieden het dus niet, maar wijzen de mensen enkel op de gevaren van prostitutie. Ongeveer bij 70% van de prostituees werd minimaal een SOA geconstateerd. Dus vind ik het logisch dat het Deense bestuur de mensen hierop willen wijzen.
Met citaat antwoorden