5th December 2009, 16:03
|
Registered User
|
|
|
|
Relaties op het werk
Ik ben het grotendeels eens met Ashley. Het is een goede maatregel, maar hij zou nog duidelijker moeten worden uitgewerkt. Je weet enkel dat een relatie niet mag op het werk, maar hoe het zit met het effectief ontslagen worden enz. rijzen er nog heel wat vragen bij mij.
Relaties op het werk zorgen niet altijd voor problemen, maar ik kan er inkomen dat bedrijven dit risico liever niet nemen. We blijven tenslotte mensen en mensen kunnen niet altijd evengoed het onderscheid maken waar ze nu al dan niet hun gevoelens een rol bij laten spelen. Stel je voor dat in jouw bedrijf twee mensen verliefd worden en een koppel vormen. Dit koppel maakt wel eens ruzie thuis. Als zij dan moeten samenwerken, spelen de gevoelens van hun ruzie thuis sowieso onbewust of bewust nog mee. Er is geen knop waarmee je gevoelens aan en uit kan zetten. Een heel beperkt aantal mensen kan dit misschien wel, maar om geen problemen te krijgen moeten beide partners deze knop vinden. Als één van de twee het onderscheid kan maken tussen privé en werk, is dit niet voldoende.
Dat de regel niet geldt voor relaties die ontstaan zijn voordat de werknemers werkten in het bedrijf, vind ik meer dan logisch. De werkgever heeft de mogelijkheid zijn personeel te checken voor hij hen aanwerft en hij kan dus zelf beslissen of hij al dan niet het risico wil lopen.
Ik persoonlijk ben niet voor relaties op het werk. Dag in dag uit ongeveer 24u met je geliefde samen zijn, zorgt in mijn ogen voor een echte sleur in je relatie. Wat moet je 's avonds nog vertellen? Je weet alles al. Een boeiende relatie is het alleszins niet.
Dus naar mijn mening is het een goede maatregel, maar ik vind wel dat ieder bedrijf hierover individueel moet kunnen beslissen of hij het al dan niet toelaat.
|