5th December 2009, 15:15
|
Registered User
|
|
|
|
Stad Mechelen plaatst camera's om inbraken tegen te gaan
Het stadsbestuur van Mechelen gaat op alle invalswegen camera's plaatsen. De stad wil zich zo wapenen tegen inbraken en overvallen.
Dankzij de camera's gaat elke verdachte nummerplaat gesignaleerd worden aan de politie. Voor de plaatsing van 27 vaste en mobiele camera's legt de stad maar liefst 570.000 euro op tafel.
Burgemeester Bart Somers begrijpt mogelijke criticasters niet. "Niemand zal hier hinder van ondervinden, behalve zij die plannen hebben voor een inbraak of overval. De bedoeling is om de Mechelaars te beschermen, niet om hen te pesten", zei hij.
De centrale ligging van de stad, aan de snelweg E19, tussen Brussel en Antwerpen, lokt nogal rondtrekkende bendes.
Bron: GVA
Mening:
Als je deze twee artikels leest dan merk je al direct verschillen. GVA behandelt natuurlijk wel dezelfde ideeën als deredactie, maar toch merk ik wel een verschil in de formulering.
GVA vermeldt de kostprijs van het totaalplaatje nog even, dit vind ik persoonlijk niet nodig. Het laat alleen maar zien dat de stad Mechelen genoeg geld heeft om zo'n infrastructuur te plaatsen. Ik vind dit persoonlijk een boecht-item, want het wekt bij de mensen een gevoel op van 'dikke nek'. Dat is mijn mening over de vermelding van de kostprijs.
Op zich vind ik het wel een goed idee. Zo worden de mogelijke daders misschien sneller opgespoord en de zaken mogelijk sneller afgerond. Wat ik wel betwijfel is of de camera's op een goede manier zullen worden gebruikt. als de beelden in de verkeerde handen komen, zouden ze wel eens misbruikt kunnen worden met alle nare gevolgen.
Maar als de camera's op een goede manier gebruikt worden, dan vind ik het wel een goed idee om ze te plaatsen, maar is de infrastructuur niet te duur?!
|