Enkele post bekijken
Oud 4th December 2009, 20:35
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Ik weet niet of je de hedendaagse situatie zomaar kan vergelijken met gebeurtenissen die in het verleden hebben plaatsgevonden.
We zijn bezig met alles om zeep te helpen, omdat we zoveel consumeren en geen rekening houden met onze omgeving, met onze planeet.
Er gaat veel verloren, door een temperatuursstijging van enkele graden, dat is toch verschrikkelijk. Stel u voor dat er binnenkort inderdaad geen ijsberen meer zijn. Wij zullen er misschien niet onmiddellijk last van hebben, maar toch is het iets mooi op aarde.
Er verdwijnen diersoorten en er komen er inderdaad terug bij, maar ik denk niet dat er nu nog nieuwe diersoorten gaan bij komen die onze ijsbeer kunnen vervangen... Door de opwarming zullen er eerder meer insecten e.d. komen, wat niet altijd even positief is.
Over het jaar waarin onze wereld ten onder zal gaan, is heel was mysterie. Geregeld komt er een ander jaartal aan het licht, en soms wordt dat nadien uit de doeken gedaan onder het mom van "we maakten een rekenfout". Ik dacht dat nog niet zo heel lang geleden gezegd werd dat we maar zouden kunnen leven tot 2012, wat nadien 2100 werd...
Er is veel onderzoek gaande, maar er zal in de toekomst nog veel onderzocht moeten worden, denk ik.
Met citaat antwoorden