Enkele post bekijken
Oud 4th December 2009, 19:41
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Toezicht voor de schoolpoort gebeurt heel weinig en ik begrijp ook waarom.
Leerlingen luisteren niet naar je als het nog niet tijdens de schooluren is en nog niet op "schooleigendom". Ik heb ooit tijdens mijn stage toezicht gehouden aan een schoolpoort. Er kwam een leerling op een brommer aan met de helm in zijn hand en ik gaf hem een opmerking dat hij die al had moeten opstaan. Hij bekeek mij vies en zei: zolang ik niet in school bent hebt u over mij niets te zeggen.
Die opmerking heb ik toen meerdere malen gekregen en geloof mij, dan doe je ook niet meer de moeite om nog iets te zeggen. Zeker als alle leerkrachten daar niet even consequent in zijn.
Daarbovenop kan deze discussie heel snel uitgemond zijn in het fysiek aanvallen van elkaar en daar kan je als leerkracht niet altijd op tijd bij zijn. Je kan als je toezicht houdt niet overal tegelijk zijn en overal direct opspringen als er iets aan de hand lijkt. Ik wacht soms ook eerst even af want soms lijkt het maar alsof leerlingen ruzie hebben terwijl ze gewoon aan het "spelen" zijn.
Eens je zelf wat meer toezicht doet, zul je merken dat het allemaal niet zo simpel is!
Met citaat antwoorden