4th December 2009, 14:05
|
Registered User
|
|
|
|
Economie > milieu
Ik vrees dat deze normen nooit gehaald zullen worden, omdat door compromis en vooral door geld de norm steeds verlegd kan worden. Dan zijn er ook landen als Amerika en China die zich van deze norm gewoon geen bal aantrekken. Komt het even goed uit dat dit ook net de 2 grootste vervuillers zijn
Maar ik heb hier ook een mening over die vele mensen volgens mij als naiëf zullen zien. Ik denk dat wetenschappers hierover durven overdrijven (niet liegen) zodat mensen wat sneller actie zullen ondernemen. Ik hoor van overal dat tegen 2050 het leven bijna onmogelijk zal zijn of dat tegen 2100 de mensheid zal vergaan door onze CO2-uitstoot. En dat door een toename van de temperatuur met 4 tot 6 graden. Wat moet het dan met al die ijstijden, meteorietinslagen en andere fenomenen uit het verleden? Die lijken mij toch erger dan een temperatuurstijging van 4 tot 6 graden maar die periodes heeft de mensheid toch ook overleefd. En toen zijn er ook diersoorten uitgestorven, maar er komen ook nieuwe bij.
Ik ga akkoord dat er actie moet ondernomen worden omdat we anders gevolgen zullen moeten dragen. Ik twijfel echter wel of deze gevolgen echt wel zo extreem zijn.
|