Enkele post bekijken
Oud 3rd December 2009, 22:22
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User

Zoals Annelies aanhaalt is armoede een vicieuze cirkel. De ouders verliezen hun job waardoor ze moeten besparen op van alles en nog wat. Het kan dan zover komen dat de ouders de studies van hun kinderen niet meer kunnen betalen. Als de kinderen dan geen diploma kunnen halen vinden ze later ook moeilijker werk waardoor ook zij in armoede moeten verder leven.

Dit is echt een aandoenlijke situatie. Wij denken er de dag van vandaag niet meer aan hoe andere het hebben. Als wij het maar goed hebben is het allemaal OK.

Er moet gezorgd worden dat kinderen van mensen die geen school meer kunnen betalen toch onderwijs kunnen volgen, om op deze manier uit de vicieuze cirkel te geraken. Deze kinderen zullen dan ook met graagte hun ouders helpen. Dit heb ik gemerkt in een enquête die ik voor economie heb gedaan bij jongeren tussen 12 en 16. 1 Van de ondervraagde jongeren antwoordde op mijn vraag "Wat zou je doen als je 1 miljoen euro hebt" het volgende :
" Ik zou mijn mama en mijn papa helpen, want wij hebben het thuis niet zo breed". Dit heeft mij echt aangegrepen, dat er toch kinderen zijn die er over nadenken. Ik hoop echt dat echt dat de regering hier een oplossing voor gaat proberen te vinden.
Met citaat antwoorden