Enkele post bekijken
Oud 3rd December 2009, 22:06
Stéphanie.Verreydt Stéphanie.Verreydt is offline
Registered User

Ik vind het een goed initiatief. Het is inderdaad niet zo gemakkelijk voor de Afrikaanse boeren om zoveel geld neer te tellen. Het is behoorlijk veel voor hen. Maar als het mogelijk is, is het een stap in de goede richting voor de boeren daar. Door de verzekering krijgen de boeren wel een vergoeding maar hoe moet het dan verder? Dan blijft er nog droogte en voedselschaarste. Door de vergoeding kunnen de boeren wel wat recupereren maar ik vraag me af of dit wel een goede oplossing is. Misschien is het beter om naar andere, nog betere oplossingen te zoeken. Men kan eens nagaan of er geen gebruik kan gemaakt worden van de technologie die men in China soms gebruikt om het te laten regenen op bepaalde plaatsen. Een verzekering is goed, maar iedereen weet ook dat verzekeringsmaatschappijen geen liefdadigheidsinstellingen zijn. Ik vrees er een beetje voor dat de prijs van de verzekering in de hoogte zal gaan indien ze regelmatig een vergoeding moeten uitkeren aan de boeren. Dat is bij ons toch ook het geval?! Ik hoop dat het systeem goed werkt voor de Afrikaanse boeren.
Met citaat antwoorden