3rd December 2009, 16:44
|
Registered User
|
|
|
|
Ik begrijp Hannes' standpunt wel. Het is inderdaad moeilijk voor ondernemingen om voor die korte periode iemand aan te nemen. En om na 4 of 7 maanden terug te gaan werken, dat zal ook een aanpassing zijn. Maar ik denk dat je als ouder ook wel blij zal zijn dat je terug kan gaan werken. En het komt het kind ook ten goede dat je het werk terug hervat. Dan leert het stilaan dat het niet altijd bij mama of papa kan zijn. En zo went het kind ook aan andere mensen. Bovendien is het extra inkomen dat uit arbeid verworven wordt ook welkom met zo een kleine spruit in huis. Dus dat is zeker ook een stimulans om te gaan werken.
Toch vind ik het wel een goed initiatief. Zo kunnen moeders/vaders genieten van hun pasgeboren baby. Door ook 4 maanden thuis te zijn, kunnen de jonge ouders hun leven instellen op de nieuwe verandering. Een baby in huis, dat is niet gemakkelijk, en het vraagt voor enorme aanpassingen. Op 4 maanden tijd zijn die aanpassingen toch voor een groot stuk doorgevoerd. Wanneer je 4 of zelfs 7 maand bij je kind bent, is dit ook voordelig naar de opvoeding toe. Het kindje leert al veel in die eerste maanden. En wie wil er nu niet graag zo lang mogelijk van zijn kindje genieten?
|