Enkele post bekijken
  #1  
Oud 3rd December 2009, 14:47
Alexandra
Gast
 
Posts: n/a
Energiefacturen betalen steeds zwaarder

Steeds meer Vlamingen zijn niet in staat om hun energiefactuur te betalen. Dat valt te lezen in het jaarboek armoede van de Universiteit van Antwerpen.


In 2008 werden maar liefst 60.000 dossiers geopend voor schuldbemiddeling. In meer dan de helft van de gevallen ging het om energieschulden.

Opmerkelijk is dat ook heel wat gezinnen uit de middenklasse de facturen niet meer kunnen betalen. Zij hebben hun budget wel steeds zorgvuldig beheerd en zijn leningen aangegaan, maar intussen raakten ze werkloos waardoor ze de schulden niet meer kunnen aflossen.

Uit het jaarboek blijkt eveneens dat twaalf procent van de Belgische kinderen in armoede opgroeit. Daarmee is ons land een van de slechtste studenten in de Europese klas.

Kinderen die in zulke omstandigheden moeten opgroeien, hebben minder kansen om verder te studeren en dat beperkt hun kansen op de arbeidsmarkt.

www.gva.be


Mening: Ik denk dat dit alleen maar erger gaat worden want er zijn heel veel mensen hun job kwijt, zij zijn allemaal leningen aangegaan en daardoor hebben ze het nu moeilijk. Ik vind wel dat het belangrijk is dat kinderen genoeg kansen krijgen om zich ten volle te ontwikkelen en als ze uit een gezin komen met armoede zou eigelijk geen rol mogen spelen in hun kansen op de arbeidsmarkt. Het is natuurlijk wel moeilijk voor de kinderen die in die situatie zitten om nog veel voor school te doen. Maar ik vind het toch belangrijk dat ouders hun kinderen stimuleren om te verder te studeren. Zo hebben zij meer mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
Met citaat antwoorden