2nd December 2009, 17:05
|
|
Administrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door bob.van.leemput
Dit rookverbod MOET er komen! De enige reden dat de staat dit nog toelaat is omdat er anders teveel geld van taksen, btw, ...op sigaretten anders zouden wegvallen, wat minder geld voor de staat betekent. Maar ken maar eens iemand die een ernstige vorm van longkanker door roken heeft die je dierbaar is! Dan denk je niet aan "het geld" of "de burgerplicht". Ik ben zeer tegen sigaretten, voor mij mogen ze het helemaal verbieden of zelfs illegaal maken. Roken, en dan heb ik het nog niet over passief meeroken, heeft al teveel doden en slachtoffers gekost.En is dat uiteindelek niet de basis voor een goed leven? Dat we allemaal gezond zijn?
|
Ten eerste, dit zijn accijnzen bovenop de BTW. Belangrijke nuance.
Kanker is iets onbeschrijflijks en ik volg ergens je redenering, maar mensen moeten de vrijheid hebben om te roken op bepaalde momenten (lees: plaatsen). Vergelijk het met cola-drinken. Het is niet omdat mijn moeder diabetes patiënt is en daar véél miserie mee heeft, dat ik ineens moet gaan proclameren dat het dus voor iedereen verboden moet zijn easy sugars te consumeren. Ik vind dit zeer kortzinnig en gevaarlijk denken.
Je wil niet weten hoeveel slachtoffers alcohol al gemaakt heeft, misschien wel véél meer miserie tesamen door alcohol in Vlaanderen dan door nicotine.. Alléé, algemeen verbod op alcool
Ik weet één ding, ik ga later goed uitkijken waar 'k mijn kinderen op school zet judging by de rommel van leerkrachten in spe dat'k hier soms zie passeren
|